آ موزش VSAT

آ موزش VSAT

موسسه عصر رایان شبکه یکی از باسابقه ترین و معتبر ترین آموزشگاه های برگزار کننده دوره های شبکه به صورت مجازی و حضوری ( همزمان ) می باشد.
آ موزش VSAT

آ موزش VSAT

موسسه عصر رایان شبکه یکی از باسابقه ترین و معتبر ترین آموزشگاه های برگزار کننده دوره های شبکه به صورت مجازی و حضوری ( همزمان ) می باشد.

حمله DHCP Spoofing چیست؟

برای اینکه یک کلاینت اطلاعات آدرس IP خود را به طور خودکار دریافت کند به محض وصل شدن به شبکه، درخواستی به نام DHCP Request به کل شبکه ارسال می کند.

سرور DHCP موجود در شبکه نیز به این درخواست، پاسخ می دهد و اطلاعات آدرس IP را در اختیار کلاینت قرار می دهد. حال فرض کنید هکری در یک شبکه، سرور DHCP جعلی راه اندازی کند. در این صورت این سرور DHCP می تواند به درخواست های کلاینت ها پاسخ دهد و اطلاعات جعلی به آن ها بدهد.

Default Gateway که این سرور جعلی به کلاینت ها می دهد در واقع آدرس IP خود کامپیوتر هکر می باشد. بدین شکل تمامی بسته های کلاینت های هدف از کامپیوتر هکر عبور کرده و هکر نقش Man in the Middle را بازی می کند و می تواند تمامی بسته های کلاینت ها را بررسی کند.

حال شاید بگویید خب ما از پروتکل های امن برای رمزگذاری بسته هایمان استفاده می کنیم (HTTPS) و هیچکس قادر به شنود آن ها نخواهد بود و این حمله با شکست مواجه خواهد شد.

شاید حق با شما باشد، اما باید این را نیز بدانید که آدرس DNS نیز توسط این سرور جعلی به کلاینت ها داده می شود! پس هکر می تواند آدرس DNS جعلی را به کلاینت ها بدهد.

برای مثال فرض کنید شما می خواهید از طریق اینترنت خرید آنلاین انجام دهید. به صفحه پرداخت آنلاین مثل Shaparak.ir منتقل خواهید شد. برای متصل شدن به سایت شاپرک، ابتدا آدرس هاست این سایت توسط DNS Server به آدرس IP آن ترجمه می شود. DNS Server جعلی، آدرس IP جعلی را به شما برمی گرداند و شما خوشحال و خندان خرید خود را انجام می دهید و از امن بودن آن اطمینان دارید چون در آن از پروتکل HTTPS استفاده شده است. غافل از اینکه تمامی اطلاعات وارد شده شما در کامپیوتر هکر بازگشایی خواهند شد. زیرا Certificate آدرس جعلی نیز در دست هکر است. به همین سادگی، تمامی اطلاعات بانکی شما در دست هکر قرار می گیرد

ادامه مطلب

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.